Podjęcie decyzji o zalegalizowaniu
związku wiąże się z szeregiem decyzji, które Młoda Para ma do
podjęcia, rozpoczynając od wyznaczenia daty ślubu, ustalenia
ogólnej stylistyki weselnej, kolorów, kończąc na wyborze
odpowiedniej pod tym kątem sali weselnej, wyborze strojów
okolicznościowych oraz sporządzeniu listy gości.
Dla wielu,
zwłaszcza bardzo aktywnych osób, organizacja wesela staje się
wyzwaniem, które sprawdza stabilność związku, jednomyślność
oraz umiejętności negocjacyjne prowadzące do konsensusu, dlatego
bez wahania podejmują decyzję o wynajęciu osoby, która według
wytycznych, uczyni magię. Na polskim rynku ślubnym sukcesywnie
poprawia się pozycja osób, które zawodowo zajmują się
organizacją wesel oraz ceremonii ślubnych. Niczym nowojorska
wedding planner Marion St. Clair z filmu Ślubne Wojny, osoby
zajmujące się planowaniem ślubu nierzadko oferują swój
profesjonalizm i doświadczenie już od pierwszych dni po zaręczynach
stając się cieniem Pary Młodej w drodze do ślubnej przysięgi.
Profesjonalna oprawa aranżowanego
wesela to często nic, co przeżywa główna druhna czy w polskich
realiach, świadkowa Panny Młodej, kiedy zmierzyć ma się z
organizacją... wieczoru panieńskiego. Jak to najczęściej bywa,
odpowiedzialność za świetną atmosferę oraz samopoczucie samej
Panny Młodej, ale także wszystkich przyjaciółek zaproszonych do
wspólnej zabawy spoczywa na jej barkach. Kluczem do sukcesu jest
stworzenie warunków optymalnych, które odpowiadać będą
preferencjom Panny Młodej, w końcu to właśnie jej wieczór, oraz
uczestniczkom imprezy, aby aktywności nie stanowiły dla nich
problemu, czy nie wprawiały w zakłopotanie oraz pozwoliły na pełną
swobodę, bez zbędnych spięć.
Forma wieczoru panieńskiego zależy
nie tylko od samych preferencji, ale także od wartości budżetu
jakim dysponujemy. Wysokobudżetowe wieczory panieńskie zazwyczaj
wiążą się z wyjazdem, nierzadko są to wycieczki za granicę, lub
w miejsce klimatyczne- morze lub góry, lub do miast o bardziej
rozbudowanej infrastrukturze klubowej. Wszystko zależy od klimatu, w
jakim Panna Młoda najlepiej się czuje. Świetnym pomysłem jest
weekendowy wypad w góry, piesza wspinaczka do schroniska zakończona
ogniskiem, zejście oraz kilkugodzinny pobyt w spa dla rozluźnienia.
Nierzadko, jest to po prostu wypad do term lub stref komfortu
połączony z zabiegami kosmetycznymi, stylizacyjnymi, po którym
wieczór planowany się w atrakcyjnym lokalu. Dla tych, które
preferują aktywny wypoczynek ciekawą opcją zorganizowania wieczoru
panieńskiego jest zaplanowanie serii rozrywek, paintball lub
bardziej delikatna wersja laserowego paintballu, wrotkowisko, spływy
kajakowe lub wypad w teren na tor gokartowy, kręgle czy
spopularyzowane pokoje strachu w stylu Cube. Jeśli wszystkie
uczestniczki wieczoru znajdują się w podobnym gronie warto
wcześniej zorientować się w harmonogramie imprez miejskich.
Wspólny wypad na koncert czy imprezę klubową to doskonała okazja
do organizacji wieczoru panieńskiego. Wcześniej pamiętać jedynie
należy o rezerwacji loży, aby ten wieczór choć minimalnie różnił
się od weekendowego wyjścia na miasto.
Podczas wieczoru panieńskiego ciekawym
pomysłem jest zorganizowanie go w sposób tematyczny- często
powtarzający się motyw przebierania Panny Młodej za diablice lub
aniołka ciekawie zastąpisz wykonaniem oryginalnego kostiumu, jak
np. księżniczki Disneya lub ulubionej postaci z kreskówki czy
filmu. Idealnie, gdyby każda uczestniczka wieczoru również
wykonała swoje przebranie, aby wspólnie stworzyć atmosferę
wieczoru.
Nieodłącznym elementem wieczoru są
gry i zabawy. Oczywiście, wszystko zależy od gustu, choć coraz
częściej odchodzi się od wykorzystywania motywów fallicznych w
formie absolutnie każdej, począwszy od ozdobnych fartuszków dla
panny młodej, przez tort, słomki do napojów czy akcesoria-
prezenty dla Panny Młodej na noc poślubną czy przyszłe obowiązki
żony względem męża. O ile nie decydujemy się na organizację
przebieranej imprezy, warto nieco ujednolicić charakter spotkania
np. tworząc specjalny wianek dla Panny Młodej oraz mniejsze akcenty
dla samych uczestniczek, lub zdecydować się na wersje kolorystyczne
ubrań. W przypadku zabaw podczas wieczoru wszystko zależy od
kreatywności organizatorek. Każda zabawa może mieć nieco ślubny
charakter pod warunkiem, że jej reguły zostaną nieco
zmodyfikowane. Popularne są słoiczki z zasadami- każda z
przyjaciółek a także kobiet, choć nie rzadko i mężczyzn
najbliżej związanych, tworzy dla Panny Młodej mini poradnik, w
którym znajdą się najważniejsze ich zdaniem obowiązki,
przywileje, zasady małżeńskie. Podczas wieczoru panieńskiego
panna młoda co jakiś czas poproszona jest o wylosowanie Poradnika i
odczytanie go nagłos, w formie np. 10 przykazań małżeńskich. Po
czym np. zgaduje, kto jest autorem tej Złotej Rady lub wznoszony
jest uroczysty toast na jej potwierdzenie. Podobne zasady dotyczą
zabawy we Wspomnienia. Każda z uczestniczek wieczoru spisuje na
kartce słowa klucze, hasła wywoławcze, piosenki, które kojarzą
się jej najbardziej z wydarzeniami, które miały związek z Panna
Młodą. Jej zadaniem natomiast jest wskazanie osoby, której
wspomnienie dotyczy oraz przedstawienie historii, która się z nią
wiąże. Ciekawą alternatywą jest quiz na dobrą żonę lub zabawa
Jak dużo wiesz o swoim przyszłym mężu. W tym wypadku konieczne
będą konsultację z Panem Młodym, który odpowiadać będzie na
przygotowane wcześniej pytania. W zależności od tego czy
odpowiedzi będą się pokrywać czy nie, Panna Młoda będzie miała
do wykonania pewne zadania.
Dla bardziej aktywnych popularne są
miejskie podchody oraz poszukiwanie wskazówek związanych z Panną
Młodą. Podczas interaktywnej zabawy konieczne będzie stworzenie
zestawu zadań np. piosenka zaśpiewana na karaoke w celu
„wykupienia” fanta lub kolejka w Darta w celu uzyskania
odpowiedzi na pytanie quizowe. Celem wykonania wszystkich zadań może
być doprowadzenie Panny Młodej do atrakcji wieczoru, prezentu z
okazji wieczoru panieńskiego lub narzeczonego, gdyż nie rzadko
zdarza się, że Pary Młode łączą swoje wieczory na pewnym
etapie.
Podczas organizacji wieczoru
panieńskiego należy kierować się przede wszystkim gustem samej
Panny Młodej, jej dobrym samopoczuciem oraz budżetem, jaki
posiadamy na jego organizację.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz